Blogger Backgrounds

Followers

MY OFFICIAL DIARY

KiNda SecRet LateLy c:

Friday, March 4, 2011

Kau Pergi Jua....

Aku terkejut apabila membaca sms abgku!
nenek sudah tiada :'(
Aku call mama..tapi voicemail.
Mungkin dia ada di kampung sekarang...

3 tahun yang lalu, selepas tamat pengajian di kolej..
Aku lah yang menjaga nenek kerana nenek di serang strok.
Half of her body ja yang boleh bergerak.
Aku masih ingat lagi,
Dia akan bising kalau aku tak sediakan air hangat untuk dia mandi. c:
Dia xnak mandi pagi..sejuk katanya. Tapi aku pujuk juga. Aku masak banyak² air panas.
Waktu itu nenek sudah nyanyuk. Dia xkenal lagi aku.even my mom pn dia x knal.
Nenek aku yang mempunyai rambut lebat yang putih selalu aku usap sampai dia tertidur.
Dia suka kena urut. kadang² dia akan tunjuk sendiri dimana harus di urut.
Dia suka cakap sendiri.sikit² lah aku faham bahasanya.(dusun)
Semenjak nenek keluar dari hospital, aku lah yang bertanggungjawab menjaganya dari pagi sampai ke malam.
Nenek sangat comel kalau senyum. 
Dia lah juga yang memberi aku nama samaran 'enuk'. Kata mama, aku selalu main dengan anak ayam jadi nenek bg gelaran 'enuk'. hahaha...

Aku selalu cerita pasal nenek dengan my fiancee..
Fiancee aku kata, nanti dia nak jumpa nenek bulan 11 ni ( sempena pernikahan kami )
Tapi sekarang hanya boleh visit ur grave.... :'(
Maafkan cucu nek sbb x dpt melawat selama ini....
Bukan tak ingat dengan nenek, tapi.........(speechless)

Saya sedar nenek sudah tua, dan mmg miracle nenek boleh bertahan selama 3 tahun dengan sakit mcmtu.
Kiranya, saya beruntung dapat menjaga nenek dulu, even saya tidak pernah mengeluh nek..cousin² yang lain siap minta bayar untuk jaga nenek. Tapi saya langsung tidak meminta apa²..Yang saya mahu hanya menjaga nenek waktu itu. 

Kau pergi jua nenek ku....
Cucu akan kenang semua kenangan bersama nenek... 

May U Rest In Peace my Lovely Grandmother
Love u so much!!!!
:: ur grandaughter :: 

0 comments: